
LUBRIFIANTI
Eneos Premium Hyper 1L
Material : Full...
Listă de preţuri:
45,00 RON
Preţul dumneavoastră:
40,00 RON
Eneos Ultra 1L
VW/PORSCHE : 504 00 / 507...
Listă de preţuri:
51,00 RON
Preţul dumneavoastră:
45,00 RON
Eneos Ultra 4L
ACEA : C3 (10) MERCEDES...
Listă de preţuri:
196,00 RON
Preţul dumneavoastră:
185,00 RON
Lubrifiantii sunt fluide de natura organica ,anorganica sau minerala care sunt utilizati cu scopul de a reduce frecarea dintre doua suprafete.
Vascozitatea este unitatea de masura a frictiunii interne a lichidului, in cazul uleiurilor de motor desemnand fluiditatea acestora functie de temperatura. In termeni generali aceasta reprezinta rezistenta relativa la curgere a unui fluid sau ‘grosimea’ filmului acestuia, astfel un ulei trebuie nu numai sa fie suficient de „subtire” ca sa curga bine la temperaturi joase, dar sa si ramana suficient de „gros” ca sa mentina o protectie adecvata la temperaturi inalte.
STANDARDUL ACEA
Spre seosebire de API ,ASOCIATIA CONSTRUCTORILOR EUROPENI de AUTOMOBILE clasifica aplicatiile uleiurilor de motor prin litere si numere.
Literele reprezinta motoarele de tipul:
- A (A1-A5) = motoare pe benzina
- B (B1-B5) = automobile cu motoare diesel de volum mic, camionete si camioane de gabarit mic
- C (C1-C3) = automobile cu motoare diesel cu filtre de particule
- E (E1-E7) = motoare diesel de putere mare
Numarul care urmeaza literei corespunzatoare tipului de motor, diferentiaza nivelurile de performanta din cadrul unei clase; astfel, cu cat este mai mare numarul cu atat sunt mai ridicate performantele uleiului.
-
- Clasa A – pentru motoare pe benzina:
- A1 – vascozitate mica, economie de combustibil
- A2 – calitate normala, interval de schimb normal
- A3 – vascozitate mare, protectie sporita, interval de schimb prelungit
- A5 – motoare cu putere mare, interval de schimb prelungit, cerintele de vascozitate de la A1/B1 + cerintele de protectie de la A3/B3
- Clasa A – pentru motoare pe benzina:
-
- Clasa A/B – uleiuri pentru motoare pe benzina si Diesel:
- A1/B1 – Uleiuri destinate motoarelor pe benzina si Diesel ale autoturismelor si camionetelor , special concepute pentru a putea utiliza uleiuri cu vascozitate scazuta, pentru un nivel scazut al frecarii, cu HTHS in intervalul 2.6 - 3.5 mPa*s.
- A3/B3 – Uleiuri cu clase de vascozitate foarte stabile, recomandate motoarelor pe benzina sau Diesel de inalta performanta ale autoturismelor si camionetelor si/sau pentru intervale extinse de schimb, acolo unde acest lucru este recomandat de producatorul motorului si/sau pentru cazurile in care se utilizeaza uleiuri cu vascozitati scazute pe tot parcursul anului.
- A3/B4 – Uleiuri cu clase de vascozitate foarte stabile, recomandate motoarelor pe benzina sau Diesel cu injectie directa, dar si celor din clasa B3.
- A5/B5 – Uleiuri cu clase de vascozitate foarte stabile, recomandate pentru intervale extinse de schimb, in cazul motoarelor pe benzina sau Diesel de inalta performanta ale autoturismelor si camionetelor usoare, special concepute pentru a putea utiliza uleiuri cu vascozitate scazuta, pentru un nivel scazut al frecarii, cu HTHS in intervalul 2.6 - 3.5 mPa*s.
- Clasa A/B – uleiuri pentru motoare pe benzina si Diesel:
-
- Clasa B – pentru motoarele diesel usoare:
- B1 – vascozitate mica, economie de combustibil
- B2 – calitate normala, interval de schimb normal
- B3 – vascozitate mare, protectie sporita, interval de schimb prelungit
- B4 – motoare de puteri mari cu injectie directa
- B5 – motoare cu putere mare, interval de schimb prelungit, cerintele de vascozitate de la A1/B1 + cerintele de protectie de la A3
- Clasa B – pentru motoarele diesel usoare:
-
- Clasa C – uleiuri pentru motoare cu catalizator
- C1 – C2 – C3 – Uleiuri cu clase de vascozitate foarte stabile, compatibile cu sistemul catalizator, recomandate motoarelor pe benzina sau Diesel de inalta performanta ale autoturismelor si camionetelor usoare. Aceste uleiuri cresc durata de viata a Diesel Particule Filter si ThreeWaysCatalis.ATENTIE ! Aceste uleiuri pot fi nepotrivite pentru unele motoare. Pentru mai multa siguranta este recomandat sa se consulte manualul autovehiculului.
- Clasa C – uleiuri pentru motoare cu catalizator
- Clasa E – pentru motoarele diesel cu solicitari severe (Heavy Duty):
- E2 – schimb de ulei normal, indeplinesc standardul MB 228.1; sunt uleiuri de uz general pentru motoare Diesel natural aspirate sau supraalimentate (turbo) supuse unor solicitari medii si severe, in conditiile unor intervale de schimb normale.
- E3 – performante ridicate, indeplinesc standardul MB 228.3;
- E4 – schimb de ulei prelungit, indeplinesc standardul MB 228.5; sunt uleiuri cu clase de vascozitate foarte stabile, performante in mentinerea unei suprafete curate a pistonului, confera protectie impotriva uzurii, au capacitate dispersanta impotriva depunerilor si prezinta stabilitate la temperaturi ridicate. Sunt recomandate pentru motoarele Diesel foarte solicitate ce raspund cerintelor privind emisiile impuse de standardele Euro 1, Euro 2, Euro 3 si Euro 4 si care functioneaza in conditii foarte dificile. Pot fi utilizate in motoarele fara filtre de particule, in unele motoare cu sistem EGR de recirculare a gazelor si in unele motoare prevazute cu sistem SCR de reducere a noxelor (NOx), insa recomandarile constructorilor de motoare pot varia, in aceste conditii fiind util si necesar sa se consulte manualul autovehiculului.
- E5 – indeplinesc cerintele de performanta ale categoriei E3/E4 si cerintele MB 228.3, API CH-4
- E6 – uleiuri cu clase de vascozitate foarte stabile si performante in mentinerea unei suprafete curate a pistonului, confera protectie impotriva uzurii, au capacitate dispersanta impotriva depunerilor si stabilitate la temperaturi ridicate. Sunt recomandate pentru motoarele Diesel foarte solicitate, cu catalizatoare Euro 1, Euro 2, Euro 3 si Euro 4 . Pot fi utilizate in motoarele cu sistem EGR de recirculare a gazelor, cu sau fara filtre de particule si in motoarele prevazute cu sistem SCR de reducere a noxelor (NOx). Nivelul de calitate E6 este recomandat cu precadere motoarelor prevazute cu filtre de particule si a fost conceput sa se utilizeze in combinatie cu carburanti Diesel cu un continut redus de sulf (max 50ppm).
- E7 – sunt uleiuri cu clase de vascozitate foarte stabile si eficiente in mentinerea unei suprafete curate a pistonului si a interiorului cilindrului. Asigura excelenta protectie la antiuzura si impotriva depunerilor de la nivelul turbocompresorului, au capacitate dispersanta impotriva depunerilor si prezinta stabilitate la temperaturi ridicate. Sunt recomandate pentru motoarele Diesel foarte solicitate , cu catalizatoare Euro 1, Euro 2, Euro 3 si Euro 4 si care functioneaza in conditii dificile, pot fi utilizate in motoarele fara filtre de particule si pentru majoritatea celor care sunt prevazute cu sistem EGR de recirculare a gazelor, si a celor prevazute cu sistem SCR de reducere a noxelor (NOx).
Contactati-ne
Înregistrare eveniment nou
Vă rugăm înscrieți informațiile de mai jos:
Contact
A000989940213ALEE - MERCEDES 5W30 (MB 229.51) 5L
PRET 115 LEI TVA INCLUS